Yalta - Nu tills på söndag!

Share written 2011-07-15 @ 20:59:47

Planlöst resande är det bästa, nu bestämde jag mig för att stanna till på söndag så morgondagen inte skulle bli så stressig, och ikväll ska jag ut med några breakdancers och Fabian (killen som tar hand om hostelet). Det är tydligen, som jag nämnde häromdagen, breakdance battles going down here. Istället för att jäkta runt på turistgrejor blir det alltså lite softish. Fick sista sängen på hostelet, och tur var det:).. Fast det är lite extra dyrt att bo på helgerna, 120 spänn skulle de ha nu. 3 600 i månaden, hutlöst!:)


Middagsgäst äter okokt ris - Fy på Fabian, men den har överlevt hitintills!

Lyckades locka med mig de nyinflyttade uzbekistaniernabreakdance battlet. De håller just nu på att laga traditionell uzbekistansk mat som luktar helt okej, mycket lök, och då kan man inte misslyckas! De verkade vara på festhumör så jag passade på att köpa en flaska vin, och en flaska vodka. Kvällen räddad.. Dessutom köpte jag inlagd gurka, så sjukt gott till vodka!

Lenin staty statue Yalta
Lenin var också bjuden på middag, men avböjde, okokt ris.. ..not good enough!

Tidigare under dagen tog jag en promenad, försökte hitta bussen västerut till The Swallow's Nest. Misslyckades, men sökte inte helhjärtat eftersom jag noterade att kamerabatteriet bara var halvfullt, vill kunna fota en massa om jag sticker och turistar. Så jag rörde mig bara i strandområdet och fotade det som fanns där. Imorgon är en annan dag, och då har jag mer tid att turista!

Försäljning på undervåningen, Jesus på övervåningen. Yalta..
Yalta - Försäljning på undervåningen, Jesus på övervåningen..

Kan ju inte åka till Yalta utan att ha sett The Swallow's Nest (som syntes i Mio Min Mio) och Livadia Palace där The Yalta Conference (Jaltakonferencen) hölls. På Jaltakonferensen ritade Churchill, Roosevelt och Stalin om Europakartan 4-11 februari efter Tysklands fall..

Badgästerna vågar sig ner i det smutsiga vattnet - en kallsup och du dör i Hepatit A-Ö..

Jag tänker dö av vodkadrunkning, inte någon semi-sexuell överförbar sjukdom.. ..så ingen badning för mig:).. Särskillt inte me det klientelet som plaskar där.. ..Ja, jag använde zoom-objektiv.. ..och nu med facit i hand ångrar jag mig:)... Skulle sett bättre ut från avstånd!

Yalta - Fyr vid stranden
Fyrhus - Konstruerad udde utanför Yalta..

Vi är inne på vår tredje vodkaflaska nu, jag och mina nya uzbekiska vänner, fantastiskt roligt. De bjöd på den mest fantastiska plof jag någonsin ätit! Det är en risrätt med kött, vitlök och lök.. ..bland annat! Blir jag magsjuk imorgon så beror det på vodkan, inte maten:)..

Yalta - Kyrka church badfolk
Här är lite badgäster.. ..men nu smiter jag innan jag börjar stava fel!

Tack för idag!

written by carrina

plov är så sjukt gott... Måste göra det någon gång när du är hemma, fast vi äter inte ris...(kolhydrater)

2011-07-16 @ 02:11:29
written by bitesized

Japp, fantastiskt gott, särskillt när riktiga profs gör den:).

2011-07-16 @ 09:43:32
http://bitesized.blogg.se/
written by Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-07-16 @ 10:11:12
http://millahoman.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..