Morning sun has gold in mouth..

Share written 2011-07-15 @ 07:43:38

..Swedish pro-verb.. Inga persienner eller whatever på hostellet - så nu är jag uppe efter mindre än fyra timmars sömn. Vad gör man då? Antingen ligger man och snurrar vidare under täcket, eller så drar man ut och springer. Det är redan gassande sol, men jag tror inte temperaturen har hunnit nå över 30 grader - men snart.. Så jag får nog skynda mig med det här blogginlägget innan temperaturen har stigit mer. Jag kommer ju ändå vara borta över en timme, så tills dess är det nog full dagstemperatur..

Saknar www.hitta.se, de har den bästa "Mät avstånd"-funktionen. Där kan man plotta ut hur man tänker springa, och så får man reda på den exakta sträckan. Nu är jag inte i Sverige så jag är lite beroende av Google Maps. Dagens i-landsproblem är att "Mät avstånd"-funktionen endast finns på mobilvarianten av Google Maps, men inte på web-varianten. Hur puckat är inte det? Nu blir jag istället tvungen att använda Googles  "Get direction"-funktion för att plotta min sträcka, och det är inte lika straight forward. Jag måste sätta en random start- och stop-punkt, sedan dra ut en waypoint från den rutten, och sedan sätta så start- och stop-punkt ligger på varandra på start-/stop-punkten för löpningen. Efter det kan jag lägga till fler waypoints as I see fit..

Men anyways - det verkar bli strandlöpning i sanden, så knäna kommer gilla det! 12 km sandlöpning, och kanske 4 km extra upp för att springa genom Nikitsky's Botaniska Trädgård. Problemet med det är att det då först blir 6 km sandlöpning, och sen måste jag bestämma om jag orkar lägga på 4 km upp och ner i bergen.. ..fast det kommer jag ju inte veta förrän efter de sista 6 km sandlöpning:)..


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..