De tidigare utlovade bilderna från baletten..

Share written 2011-07-07 @ 14:07:41

Jag tog hundratals bilder från baletten, fantastiska bilder, men jag ska bara pina er med några stycken, och sedan en uppföljning på sneak-previewen som jag bjöd på i förra inlägget:
Prima Ballerina.

Här kommer lite fina foton.. Så glad att jag köpte mitt nya objektiv, och så ledsen att jag inte köpte 70-200:an:).. ..aldrig nöjd - men alltid glad! Det är så man ska leva livet, blir så mycket roligare då, men samtidigt strävar man alltid vidare efter något bättre.

Synd att bloggen vill att bilderna ska vara 500px breda, det gör inte bilderna rättvisa..

Det var helt otroligt att se, mitt hjärta började rusa från halvvägs in i andra akten, och det slutade inte förrän efter fjärde akten. Det är sällan man blir så berörd, inte bara att jag fick gåshud, utan nästan tappade andan. Lite som en förälskelse fast i konstformen, och inte i en person.

Siegfried och Odette (White Swan)

Måste försöka se om den i Stockholm igen, kan bli kul att jämföra ensemblen. Har ju egentligen ingen aning om nivån på den uppsättningen som var här i Odessa. Musikerna var lite svaga, men det berodde kanske på att det var en hög andel frånvarande. I vanliga fall var de bättre enligt de som var där, bland andra Vasiliy.
brk
Siegfried och Odile (Black Swan)

Jag och Vasiliy snubblade av misstag på ett par av ballerinorna när vi skulle ut och äta, och eftersom Vasiliy själv är balettdansör så kände han dem, så vi gick alla och åt en bit mat tillsammans. Efter det bjöd de med oss hem till Oksana där vi

Fyra balettdansare.. ..hrmpf, tre.. De var så små, jag skulle kunnat bolla med dem!

Det var lite oväntat, jag hade inte fattat att den här taniga killen nedan också var med i ensemblen, så när han lyfte upp henne med den lättheten blev jag lite chockad:).. ..Hade varit fullt upptagen med att prata med de andra två.

Spontan-posing.. ..men inte som du och jag gör det.. ..gotto love it!

Efteråt lite vattenpipa och hemmamys med vin, smörgåsar som Oksana gjorde och lite andra tilltugg. En perfekt kväll by any standard. Undra vad jag ska göra för att toppa det här, tror det kan bli sjukt svårt, men man ska aldrig säga aldrig!


Trodde inte baletthoppor rökte, inte ens vattenpipa..

Sen var det tyvärr dags att gå hem, de har bara ledigt en enda dag i veckan - and this wasn't one of them - annars är det hårt träning och repetitioner resten av dagarna..

Lite avundsjuka måste ni vara - snälla - kom igen..

written by Thomas Nilsson

I'm impressed! Coolt som fan :-)

2011-07-07 @ 14:31:56
written by bitesized

Ja, du är dessutom hobbyfotograf och förstår hur svårt det är att få bra bilder när det är mörkt. Måste skrapa ihop lite best off när jag kommer hem så ska jag visa dig och de andra fotointresserade. Inte för att mina bilder är så fantastiska, utan bara för att det är ganska justa bilder!

2011-07-07 @ 14:38:46
http://bitesized.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..