Tjernobyl - Pripyat (Pripjat) - Ferris Wheel - Pariserhjul

Share written 2011-07-15 @ 07:54:52

Tjernobyl är ju stängt för turister nu på grund av anledningar som jag själv inte vill spekulera i; den populäraste jag har hört är dock att staten stängt turerna dit eftersom de vill komma åt en större del av intäkterna från exploateringen därav. De har sagt att området ska öppnas igen snart, och jag hoppas jag hinner dit innan jag åker hem..

Lite lustigt om ryktena stämmer, först fördärvar de hela norra Europas svamp- och bärplockning i tusentals år framåt, mördar en stor del av befolkningen i närområdena, samt har muterat genpolen till den milda grad att aliens fortfarande ploppar fram ur magar på människor och djur.. ..sen ska de kaptialisera på det. Brinn i helvetet säger jag.. ..spelar ingen roll att det var under Sovjet-tiden, skämmas ska ni!

Kommer jag inte till Tjernobyl tänker jag i alla fall ljuga och säga att det här är pariserhjulet i Pripyat (Pripjat).. ..likheten är slående. Vill ni se orginalet så ta en titt här.

Tjernobyl - Pripyat (Pripjat) - Ferris Wheel - Pariserhjul
Tjernobyl - Pripyat (Pripjat) - Ferris Wheel - Pariserhjul


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..