Simferopol imorgon..

Share written 2011-07-12 @ 18:34:18

Trots att jag var sent ute, och trots fulla tåg, så lyckades jag med charm, list, och enorm skärpa att fixa en biljett till Simferopol imorgon. Okej.. ..mest charm faktiskt! Säga vad man säga vill, men inte ens biljettförsäljerskor kan vara otrevliga när man ler och anstränger sig som jag gör för att prata ryska. Tåget var helt smockat, men tack vare att hon gav det där lill extra lyckades hon hitta en biljett på morgontåget.. ..ja, ni hörde rätt morgontåget. Jag vet inte riktigt hur det här ska sluta, men tåget går 0610 imorgonbitti, vilket innebär uppstigning 0445.. ..idiotier..

Rummet är inrett enligt Ruski Standard!

Självkart blev jag tvungen att fotografera Katja lite idag också eftersom hon klädde upp sig så fint. Den här tjejen kan stå och spegla sig i ett par timmar och bara byta kläder, fixa läppstiftet osv.. ..shit, tonårstjejer.. Om jag får en dotter så ska jag göra henne till en pojkflicka, fast det är i och för sig Katja; fast fortfarande smärtsamt fåfängt, egenkär och självupptagen.. But I like it, för det gör henne till en alldeles fantastisk modell, dessutom måste man ha respekt för en ensam tjej som har rest sedan början av maj, och ska fortsätta göra det till skolan börjar i Oktober. Dessutom är hon bara 19, so I'll cut her some slack..

Katja - Självupptagen 2.0, men jätterolig ändå!

Var ute och sprang idag igen förresten.. 11,54 km blev dagens löpning.. ..32 grader i skuggan. Tog mig strax över en timme, lite bättre än senast, men det var lite svalare idag också. Börjar känna av löpningen i benen mer och mer, kanske borde ta det extra lungt i tre dagar, istället för att springa varannan dag.

Min bloggbästis Jempa skrev förresten: "Hostel..... Det är sådär det börjar." Ni som sett filmen hajar, ni som inte gjort det rekommenderar jag att inte se den, bara äckligt splatter..


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..