Middag med en clown är inget att skratta åt..

Share written 2011-07-29 @ 16:10:43

Jag hade lovat att gå ut och äta middag med Svet som jag träffade härom dagen.. Hon vill börja lära ut ryska privat till turister och utlänningar som bor i Ukraina.. ..som om hon inte hade tillräckligt med extrajobb. Som jag skrev häromdagen så är Svet; cirkusartistviolinistekonom samt städare.. ..under middagen fick jag även reda på att hon dessutom var guide i Odessas katakomber då och då när hennes kompisar behövde hjälp där.. ..på cirkusen är hon clown, därav titeln på inlägget..

Ukraine Odessa Svet på restaurangen
Bästa energispridaren.. ..perfekt att ladda batterierna med!

Dessutom är hon värsta äventyraren, brukar hänga på sig sin ryggsäck och försvinna upp i bergen någon månad i sträck här och där.. ..en sån tjej skulle man hänga på någon gång:).. Men hennes bästa styrka är inte att hon är en äventyrare, eller kan typ alla yrken i hela världen, det är att hon är så himla glad och sprudlande hela tiden - världens finaste! Det var därför jag ville gå ut och äta middag med henne och hjälpa henne med hur hon skulle lägga upp sin ryskautbildning. Dessutom så blir man så himla glad av att hänga med henne eftersom hon är så entusiastisk över precis allting, berättar om det hon gör med sån glädje, men dessutom lyssnar och intresserar sig för det andra gör, tycker och tänker..

Ukraine Odessa Chicken and Sallad kyckling och sallad.
Min mat - kyckling med sallad!

Svet är förresten vegetarian och dricker inte alkohol.. ..seriöst. Drack inte heller alkohol, bara vatten, men kyckling är för gott att motstå.. ..tänkte ju ändå inte hångla med henne so what'e fuck. Jag frågade henne om hon var straight edge, hon kände inte ens till konceptet. Hon ville inte heller kalla sig vegetarian.. ..gillade inte att stoppas i ett fack - typiskt ungdommar, vill vara unika, men därigenom precis alla andra!

Hur som helst - bästa middagen i Ukraina - alla kategorier. Hon har lovat att hjälpa mig med ryskan framöver också, så jag har fått en gammal hederlig brevkompis:).. ..eller mailkompis..

written by pimpXprincess

Oj, det var inte lite grejer hon höll på med! Clown, det vore kul att testa på. Haha!

2011-07-29 @ 18:56:41
http://www.pimpxprincess.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..