Kievs flygplats (Borispol) till Kiev - här är facit!

Share written 2011-07-01 @ 16:44:44

Alla bankomater på flygplatsen var manipulerade, uppenbart att de hade stoppat dit en tillsats. Växlingskontoren hade rast trots att de var bemannade, affärsinnehavarna vägrade ta emot dollars och euros, och svarttaxichaufförerna ville att jag skulle betala uppåt 300:- för att köra in mig i stan.. Flipp that shit sa jag och gick på promenad och hittade en till synes omanipulerad bankomat. Tog ut ett par tusen och letade sedan upp bussen som skulle ta mig till tunnelbanan i Kharkovskaya.. ..biljetten gick på 25 Hryvnia, typ 20 spänn, sen tuben ett par kronor.. Från att nästan blivit blåst på alla pengar på kortet, till att ha blivit blåst på några hundra av svarttaxikillarna så kom jag nu till hotellet för 25 spänn. Bussen var svettig och kvinnorna inte så vackra som i broschyrerna.. ..men det var billigt och autentiskt!

Det är så här ni ska åka när ni åker från flygplatsen till Kiev city. By the way; ja, jag kommer fram på min kassa ryska och deras kassa engelska!

20 spänn till Kharkovskaya, det är inte mycket för en flygbuss!


written by prinssesan

men endå du kom fram med din kassa ryska.. är stolt över dig som satan... älskar dig-...<3

2011-07-02 @ 03:32:48

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..