Fest igår - trots löften till mig själv om tidig sänggång...

Share written 2011-07-02 @ 18:48:26

Det är så fantastisk stämning här på hostelet, alla lika sugna på att lära känna folk, och de som bor här försöker hela tiden få med resten av gänget när de ska iväg. Bara jag som är en ensamvarg och smiter iväg själv för att få prata med lokalbefolkningen istället. Jag är ju här för att träffa Ukrainare, och så bor jag hos ett par polska systrar som har ett hostel; fyra av gästerna är svenskar, två är polacker, en kanadensare osv:)..

Lite lek med blixten - fick henne att le lite, alla blev så nervösa när kameran kommer fram.

Följde med dem ut och drack vodka igår.. ..medan de drack öl.. Måste träffa lite lokalbefolkning så jag slipper känna mig som en fylletratt. Särskillt eftersom jag inte ens blir full..

Trevliga människor.. ..but no loud singing by our table:/...

Vi började lite snällt och försitigt, satt mellan två ryska födelsedagsfirarbord, där sjöng de dessto mer än vad vi gjorde:). Jag ska sitta vid ett sånt bord åtminstone en gång innan jag kommer hem.
Vid ett av borden dog stämningen efter några flaskor vodka, och då passade en av de modigare ryssarna att ta sig en liten munsbit på en av de skandinaviska kvinnorna vid bordet.. ..no success:). Men innan han försökte hade de trevlig på sin kant, här kommer ett av de två födelsedagsbarnen som med sina vänner omringade oss.

Fega pojkar får inte pussa söta flickor - bättre lycka nästa gång!

Svenskar - två av dem.. Jättetrevliga, fast inte ihop ändå!

Är det så man ska behandla sina vänner, tvångströja och sprittvång?

Klockan blev efter ett tag ganska mycket och det var dags att åka hem, men först fick vår norska vrida tillbaka klockan några timmar så att jag skulle få en bild där Kalles armar var bra positionerade.

Staged picture, but the things you do for art!

En sista festbild eftersom jag gillade den; vet inte varför, men tjejen är söt i alla fall!

Jättelång tjej - 180 + 8cm klackar..

Tog en nattpromenad själv genom Kievs mörka gator medan de andra skulle ta en taxi hem, men det är ju på natten som den andra halvan av staden vaknar upp.. Än har maffian och pistolmännen lyst med sin frånvaro, flygplatsen undantaget. Ska ju vidare imorgon, men jag får se till att komma hit några dagar till mot slutet av min Ukraina-tour. För hoppas att vädret är bättre och att jag har mer tur med mina maffia-encounters!

Nattrafiken i Ukraina, regnigt och blött

Tråkigt reportage, men då vet de som bryr sig om mig hur jag har det. Blev störd hela tiden av en Uessan som ville veta allt om Jazzklubbar i Kiev.. ..vi hamnade i en politisk diskussion. Den spårade ur lite eftersom han påstod att lobbying inte var en legaliserad form av mutor, och jag fick han inte att förstå att man inte kan ha ett knippe idioter som sitter i juryn och skickar oskyldiga svarta i fängelse.
Jag förordade den svenska modellen med utbildade nämndemän..

written by Jempa

Bra bilder, bra text. Jag gillart!

2011-07-03 @ 01:43:52
http://litenyttmen.blogspot.com

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..