En fantastisk tapaskväll med Karina..

Share written 2011-07-31 @ 16:28:00

..och våra ofrivilliga bordsgrannar Jennie och Eric. De kommer från Gävle precis som alla andra stora Stockholmspersonligheter. Fast de har varit så missunsamma att de har stannat kvar i Gävle istället för att höja standarden på Stockholm som världsmetropol. De har väl sina skäl och även om de inte berättat just den historien så får vi respektera deras beslut, och istället glädja oss åt de gångerna de faktiskt kommer hit och sprider sin glans:)..

Den eviga platsbristen på La Cucaracha tvingade mig och Karina att nästan sitta i knät på våra grannar, så vi hade givetvis inte något annat väl än börja bygga broar till vårt grannbord. Det var egentligen Eric som kastade första stenen, sen bollade vi den fram och tillbaka tills all tapas på greppbart avstånd var slut, vinflaskan tom och tålamodet med Prippsen i La Cucarachas kran var slut.

Akkurat - Eric och Jennie. Jennie berättar intensivt en historia verbalt och med händerna.
Jennie på Akkurat - Berättar en fantastisk historia om kärlek, svek och eldig passion!

Eric vill ha något mer ut av livet än det kolsyrade blasket som pumpas fram ur den genomsnittliga restaurangkranen; Karina och jag föreslår Akkurat. Det är en av Stockholms mest välsorterade ölbarer, de har typ allt som en öldrickare kan önska, och självklart fanns det även något som kunde läska Erics känsliga smaklökar.. Jennie var dock inte lika kräsen, inte heller jag och Karina.

Akkurat Eric, Jennie och bitesized öl vin
Glasen tomma - bilden ospontan och iscensatt.. ..notera att vi låtsas att vi ska dricka:).

När de stängde på Akkurat vid 0100 så ville vi ta åtminstone en till, så vi smet bort till Patricia och tog en eller ett par till. Vissa fick dock dricka vatten istället för alkohol.. ..kanske var det sömnbrist, eller kanske fördrinken som hon drack när hon tvingades vänta i en timme innan jag kom till La Cucaracha..

Avslutade kvällen gjorde vi på Max i Solna vid 0400.. Gigantisk festmåltid för att fira avslutningen på semestern, och dessutom fira att kickboxningsträningen kommer komma igång nu i veckan. Ska bli skönt att börja träna igen, måste göra det för att förbränna alla Max-kalorier som jag just satte i mig:). Sista dagarna har varit i syndens tecken, närmare bestämt frosseriet, men nu är det slut med det! I övrigt har jag varit fantastiskt duktig under min semester; löptränat och ätit sunt.. ..som kompensation för min hängivelse åt min faiblesse för vodka.

Glad Jennie på Akkurat!
Jennie är i extas över att jag just ska demonstrera min externa blixt till kameran..

Vad har man lärt sig av dagen då, vad är sensmoralen i inlägget? Jag vet inte - kanske att vänskap bara är några vänliga ord bort, att man inte måste fly till andra sidan världen för att få träffa nya intressanta människor, eller kanske bara att livet är för kort för att slösa bort ens tid på att sitta på La Cucaracha och dricka billig öl när Akkurat bara ligger ett stenkast bort..


written by pimpXprincess

Anledningen till varför dom stannat i Gävle är förmodligen enkel: Gävle är bäst! ;)

2011-07-31 @ 19:11:18
http://www.pimpxprincess.se/
written by Jempa

Vilka vackra människor. Som alla från Gävle.

2011-08-01 @ 08:58:54
http://litenyttmen.blogspot.com
written by Eric

Tack för en galet trevlig kväll, och tack för Akkurat! Bra ställe.

2011-08-02 @ 00:21:59

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..