Priden - Jämställdheten börjar ta över..

Share written 2011-08-07 @ 03:35:55

Jag minns förr i tiden då Pride Paraden brukade bestå av män som visade både ett och annat och simulerade sex med varandra och hånglade på ett sätt som heterosexuella skulle bli inspärrade för. Så är det inte längre, nu är det istället kvinnorna som super sig fulla och tar priset i vulgäritet. På något sätt känns det bra.. ..känns som om de homosexuella männen verkar känna en större trygghet i sin sexuella identitet än dagens homosexuella kvinnor. Kanske är det bara en tidsfråga innan de homosexuella kvinnorna också är där!

Fulla tjejer Stockholm Pride 2011 Lesbiska Gay
Vingligt var det här..

För kvinnor verkar dock priden mest vara en kamp om vem som är mest gay, vilket förmodligen bara döljer en inre osäkerhet på sin egen sexuallitet. Kanske beror det på att de inte känner samma förståelse från samhället som homosexuella män känner - jag tror dock det är tvärt om - de kan hoppa fram och tillbaka eftersom ingen egentligen bryr sig. Kvinnors försök att chocka med sin sexuella läggning blir aldrig mer än en möjligtvis en kittling i pungen på de småkåta tonårskillar som fantiserar om en trekant med dem..

För killar verkar det vara lättare när de väl kommit ut, anting är de gay eller inte. Killar skuttar inte ut ur garderoben, in igen, hånglar med en könsfrände på en fest, deklarerar sin bi-sexuallitet, men sedan blir super-homo när de träffar en partner av samma kön för att sen när det tar slut bli hetero och skaffa barn. Mitt ex Hilde har dock gjort den resan, och åtminstone en av hennes väninnor också..

Fylletjejhångel hångel liggandes på gatan lesbiska Stockholm Pride Festival Paraden 2011
Två av de tävlande i den klassiska tjejtävlingen "vem är mest gay" kom här igång..

Men vad vet jag, det där är way beyond my expertise. Jag är varken lesbisk eller känner brist på förståelse från samhället. Ibland känner jag dock folks konstiga blickar när jag tränar handstående på kontoret, men värre än så blir det aldrig..

I övrigt undrar jag vad poängen med att visa brösten är.. ..i alla fall när det gäller kvinnorna som gjorde det i paraden idag. Dessvärre så är det precis som med folk på nudistbadstränder, det är alltid fel personer som visar på tok för mycket!

Stockholm Pride Festival Paraden Parade 2011 Fet nätstrumpa kroppsstrumpa hängbröst skärsår på armarna
Notera ärren på hennes arm - hon verkar alltså ha större problem än klädsmaken..
<Idkade lite empatisk självcensur i bildtexten, jag var tarvlig!>

Självrespekt någon? I övrigt var det gott om kvinnor med oattraktiva kroppar, brist på självinsikt och hängiga bröst. Det får mig osökt att tänka på alla feta snubbar som går barbröstade på stan i sommarhettan.. ..samma hängiga bröst. De får dock ta en hel del skäll över att de tar av sig på överkroppen; arga blickar och dito insändare. Idag var det dock kring 20 grader och stundtals duggregn, sommarvärmen var alltså ingen ursäkt.

Stockholm Pride Festival Paraden Parade 2011 Hängiga Bröst ingen självrespekt
Förhoppningsvist lär de sig använda BH när de snubblar på dem.. ..i alla fall offentligt.

Bortsett från kvinnornas klädbrist så var paraden en fest, alla var där. Lyckades fota Gustav Fridolin, likaså Sofia Arkelsten och Filippa Reinfeldt.. Det gjorde nog alla andra också, så jag nöjer mig med att visa urspårade kvinnor utan självinsikt.. ..Arkelsten klassas dock kanske in som en av dem. Filippa däremot är så mycket mer kvinna än någon annan skulle kunna göra anspråk på att vara.. ..mjau-mjau..

Äh, jag kan inte låta bli, vi kastar in Arkelsten och Filippa när jag ändå är i gasen!

Vackra Filippa Reinfeldt och partysugna Sofia Arkelsten..

De flesta hade dock kläder på sig och verkade ha fantastiskt roligt, även om jag tror att de flesta önskade att de hade gått i tåget redan för 15 år sedan - då det faktiskt behövdes en Pride Parad för att folk skulle våga komma ut ur garderoben.

Stockholm Pride Festival Parade Parad 2011 Folk folkmassa
Shiny Happy People

written by izbit - kubiiix

det är väl kanske brännvidden i kameran som dels gör en skillnad? jag är inte direkt påläst om kameror, så ska inte säga för mycket som jag inte kan! men man kan komma ganska långt med en 7D, och sen kanske framtida bli en fullformat..? :)



i like the pics from pride btw! och intressant text!

2011-08-07 @ 15:37:47
http://lakubix.blogg.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..