bitesized - pudel efter diskussion med moralisk kompass

Share written 2011-08-07 @ 16:51:39

Hamnade i en rolig diskussion med en, i min värld, extremfeministisk kvinna, låt oss kalla henne Amalia. Hon har ungefär tusen anledningar att vilja strypa mig, inte bara på grund av förra inlägget.. ..utan också eftersom jag är - enligt hennes och många andras normer - ett uttalat manschauvinistiskt svin.

Jag uppskattar att min prinsessa serverar mig en kopp kaffe varje morgon och inte bråkar på mig när jag ber om re-fill - dessutom lagar hon fantastisk mat och tar hand om mig på tusen olika sätt. När jag är oförmögen att hitta saker frågar jag henne oftast redan innan jag ens börjat leta och det visar hon en ängels tålamod med; det är ju faktiskt alltid hon som städar och därigenom gömmer mina saker! I min tur brukar jag hjälpa henne med exempelvis Angry Birds-banor som hon inte klarar av. Vissa har hon suttit med i flera dagar!

Stockholm Pride Festival Parad Parade Flickvän köper kaffe till sin pojkvän fotografen
Random tjej - kanske har hon sprungit iväg för att köpa kaffe till sin fotografpojkvän?

Nu har dessutom Amalia en lesbisk syster med tillhörande fru, och de gick dessutom i sin Burlesque-utstyrsel i paraden. Brösten doldes dock på samtliga, en del med "tassles", andra med korsetter eller BH, så det var dock inte jämförbart med dem jag gjorde mitt påhopp på. Amalia blev dock arg på mig av flera olika anledningar, bland annat eftersom bilderna gjorde mina påhoppsoffer identifierbara.. ..och dessutom var det en bildtext som var jätteelak. Ni kanske börjar förstår hur djupt i klaveret jag befann mig med Amalia?

Stockholm Pride Festival Parad Parade Burlesque
Väl påpälsade kvinnor - ej jämförbara med gårdagens flickstackare - Go Girls!

Anyways - igår när jag skrev inlägget så resonerade jag som så att om de med berått mod ställer sig i tåget med sin utstyrsel så får de bannemig stå för det också, men sen drog jag mig till minnes en händelse som utspelade sig i ett parallellt universum i en annan tid:

På 70-talet var det en kvinna, Louisa-Beatrice, som bodde i Östersund. Hon bestämde sig för att vika ut sig i en porrtidning eftersom hon var ung och vacker som en sommaräng, och förmodligen också behövde lite stålars. Sen föll den episoden i hennes liv i glömska och hennes hemlighet uppdagades först ca 40 år senare. Det visade sig att om man Googlade på hennes förnamn så dök det upp en bild från en porrtidning på nätet.. Bilden hade laddats upp som bild till en annons på Sveriges bästa köp- och säljsite, och i titeln på annonsen så stod det bland annat hennes namn och bostadsort. Eftersom siten är väl SEO-optimerad så dök då tidningen upp bland de första träffarna.

Namnet var i kombination med bostadsorten tillräckligt för att identifiera henne på grund av hennes ovanliga förnamn.. Hon bodde även nu kvar i Östersund, vilket var lite otur för henne. Hon hade tydligen fått telefonsamtal av en flåsare som hade lyckats luska reda på hennes telefonnummer. Hennes son hade därför snokat runt lite och hade då noterat att Google hade indexerat upp dessa bilder på hans mor.. ..bilder som ingen son skulle behöva se på sin mamma. Brrr....

Köp- och säljsiten tog självklart bort annonsen, plockade bort bilden, och anonymiserade titeln, men eftersom Google cachar upp bilder så kunde inte siten göra mer.. ..utan hon finns säkert där än idag.

Även om jag kan tycka att de personerna som fick vara med i gårdagens inlägg gott kan få stå för sin utstyrsel - i alla fall idag och ett par år framåt - så vill jag inte att de ska behöva stå för den i all oändlighet. Jag vill provocera och göra folk förbannade, sådant är roligt, men inte slå undan benen på folk.. ..bara putta dem lite så de kommer ur balans.

Stockholm Pride Festival 2011 Paraden Parade Pudel med regnbåge regnbågsscarf scarf
bitesized gjorde en pudel; blurrade ansiktena, och självcensurerade sig själv.

Dagens lärdom får bli att om man har en poäng så ska man inte provocera så mycket, då är det lätt att folk missa poängen.. ..en lärdom som tjejerna i gårdagens inlägg också borde ta till sig! I övrigt så ska man inte skära sig i armarna, det blir fula ärr, dessutom gör det ont!

written by Amalia

Tack för några riktigt goda skratt och medhållande nickningar denna gång, till skillnad från senast. ;)



Och ps, jag är inte så klädssmt självhatande som jag gärna framställer mig själv. Tycker snarare att det tyder på en viss självinsikt att haja att man kanske inte är den hetaste biten av ass i stan just nu. Men att en redig kostomläggning och regelbunden motion skulle råda bot på det allra mesta, vilket ju du och C är klockrena bevis på. Man är ju inte dum, bara lat. ;)

2011-08-07 @ 17:43:08
written by izbit - kubiiix

haha, jag är inte så bra på tekniskt som sagt !! :p men jag ska en dag lära mig allt om det :) :D



Härligt, bockar och bugar, :)

2011-08-07 @ 18:22:53
http://lakubix.blogg.se/
written by Thomas

...men nog är man medveten om att om man deltar i ett Pridetåg med miljonpublik klädd på det viset finns en chans att man hamnar på internet?



Varför deltar man i någon parad? Man vill ju synas förmodligen.



...sedan måste väl inte alla uppskatta hur man ser ut ;-)

2011-08-07 @ 18:39:04

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..