Yalta - plof, vodka, breakdance battle, and night swimming..

Share written 2011-07-16 @ 11:42:16

Gårdagen överträffade mina vildaste förväntningar. Våra Uzbekiska vänner skapade magi med lite ris, kött, grönsaker och kryddor.. ..magin har ett namn - Plov!

Ukraina - Yalta - Uzbekistansk Uzbek Plov
Uzbekistansk Plov med sallad, lite gurka till vodkan, och melon till efterrätt!

Helt plötsligt blev vi som bröder kring det välfyllda bordet, jag och mina fyra kamrater. Förmodligen bidrog vodkan till förbrödringen, men också den goda maten, vinet jag drack och groggen jag hade i backup om de andra inte skulle hinna med. Vilket de inte gjorde, så jag fick smeknamnet Ryssen. Ett smeknamn jag tänker bära med mig med stolthet!:)

Ukraina - Yalta - Civiliserad fest
Än så länge civiliserad fest med Uzbekerna och Schweiziske Fabian..

Det dröjer dock inte länge innan festen spårar ur; eftersom vi inte visste om vi skulle komma ihåg att dokumentera det så tog vi några urspårade festbilder redan innan..

Ukraina - Yalta - Ociviliserad fest
Simulerad urspårning av festen - lite som en brandövning..

Dessvärre fick vissa i sig lite för mycket redan här, but little did we know.. Efter maten började vi göra iordning oss.. ..med andra ord tog med oss kamerorna och ett glatt humör och gick för att kolla på breakdance battles.

Ukraina - Yalta - Breakdance battle promotor
Let's get ready to RUMBLE!!!

Lyckades tränga mig fram så jag bara hade ett par rader med stående folk runt mig, sen skjöt jag bilderna från uppsträckta händer.. ..fick några bra bilder i alla fall.

Ukraina - Yalta - Breakdance battle liten penis kuk snopp snorre dolme
Varför gestikulera en liten snopp - jag hade använt åtminstone två fingrar..

Måste föresten, apropå ingenting, skaffa ett nytt objektiv förresten. Ett 70-200 2.8, sånt där fett zoomobjektiv som jag suktat efter i flera månader. En vacker dag ska jag springa in på Fotokungen (bästa kameraaffären) på Söder med lädret i högsta hugg!

Ukraina - Yalta - Breakdance battle crazy move foot grab handstand
Gummimannen - så vill jag också kunna göra!

Efter det här blev kvällen en dimma för vissa, själv klarade jag mig bra, skulle inte vågat ta med kameran annars, och en riddare utan sitt svärt kan lika gärna stanna hemma, så därför dricker jag aldrig för mycket när jag reser! Om jag inte är hemma hos svärmor och svärfar:)...

Ukraina - Yalta - Fulla glada grabbar Uzbeker och Schweizare
Aldrig ett bra täcken när folk kramas.. ..då vet man att gänget är för vältankat!

Strax efter det här tog vi ett Hepatit A-Ö-dopp i Svarta Havet.. ..som smakar salt. Det tar vi dock i nästa blogginlägg.. ..om oss Badpojkar.. Just badandet fotade vi inte med min kamera, men däremot poseringarna. Vissa bilder kommer jag dock inte visa:)..

Ukraina - Yalta - Strandmusiker
Strandtrubadur från Ryssland - ganska bra - han lyckades dra ett par hundra i publik!

Sen blev allt lite tossigt; jag gick hem för att laga mat och tvätta kläder.. ..that's what I do, that's how I roll.. Fabian går och lägger sig för att sova vid Leninstatyn och Uzbekerna försvinner. Uzbekerna kommer tillbaka hem någon timme senare och jag antog att de hade med sig Fabian.. ..det hade de dock inte.

Fabian förlorade plånboken, sin kamera och blev målad blå i ansiktet - mindre lyckad kvällsavslutning. Är lite förbannad på Uzbekerna för att de lämnade Fabian, i och för sig hade jag också smitit hem, men i det här fallet är det lite som i kull, den som rörde den fullaste senast får se till så han kommer hem. Kanske är det bara jag som har den regeln, men jag skulle aldrig lämna en kamrat efter mig på det där sättet.

Sensmoralen är i alla fall att det var dumt av mig att truga i honom mer vodka eftersom det är så svårt att säga nej när man är lite full, trots att man vet bättre..


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..