Simferopol - Staden Gud glömde..

Share written 2011-07-14 @ 12:15:06

..men inte McDonald's. De har låtit staden förfalla och växa igen. Måste lämna den här livsdränerande hålan omgående! Yalta - here I come.. ..ska bara hitta buss och boende först.

Japp, gud har glömt den, men kanske är han på väg tillbaka?

..tillsvidare får McDonald's ta hand om staden!

Tricket är att inte planera att stanna här, utan sov bara en natt och dra vidare till Yalta eller till Sevastopol. Det finns bara ett hostel, och det märks, lite för dyrt och jag sov på en träbädd med två tunna madrasser på. Jag fick en handduk när jag kom, handduk. När jag hade den hängandes framför mig täckte den knappt fjongen.. ..och visst är jag välhängd, men det där var löjligt. Lakanen är ituklippta tygbitar, och täcket likaså.. ..de som jobbar här är dock snygga, men dryga.. ..behållningen är att de hela tiden fnittrar med varandra och springer och provar kläder vis spegeln. Fast alla dessa korta kjolar och urringade tröjor hade jag mer än gärna bytt mot ett glatt"Привет", eller ett leende, jag är inte kräsen.

Park stavas såhär.. ..och uttalas typ som det svenska ordet, fast lite längre a-ljud..

Jag tycker att det är lite äckligt att inga vattendrag är rena eller klara, utan överallt är de bruna, gråa, eller har så mycket skräp i sig så man inte ens ser vilken färg vattnet har. I parken fanns det gropar där de hade samlat upp skräp.. ..vore inte en vagn ett bättre ställe?

Det finns inget rent vatten, och inga rena vattendrag i den här staden..

De hade dock en badstrand, som inte var så populär, men det var nog den de refererade till i turistkatalogen när de påstod sig ha en strand som kunde konkurrera med Odessas, Yaltas, och Sevastopols! Tillhörande hink för sandslottsbyggande fanns det också. Jag tänjer lite på sanningen för storyns skull..


Här har vi badstranden, ligger en hink i vattnet om ni vill bygga sandslott!

Hittade den här våldtäktstunneln också, helt fantastiskt! Det i kombination med bristen av belysning.. ..fantasin skenar iväg, och det är inte Alla vi barn i Bullerbyn som ploppar fram..


Känner man sig ensam kanska man kan gå hit sent på natten när krogen stängts?

Man får lite medelhavskänsla här, allt som är halvfärdigt/halvrivet som folk sedan övergivit. Kring medelhavet brukar det handla om skatteregler, här är det bara pengabrist tippar jag på. Tokigt att det verkar vara så det blir när Kommunistdiktaturer/stater ska avregleras och bli mer civiliserade. Enligt Katja hade dock Slovenien klarat sig mycket bättre!


Vet inte om de bygger eller river, men det ser ut som om det har pågått många år!

Det här huset ser sjukt övergivet ut, förmodligen byggt för ca 10 år sedan, men sen kom väl ekonomiska problem eller något, och nu står det här helt öde utan att någon bryr sig om det. Lite längre planeringshorizont kanske?

Ingen ifrågasatte varför de byggde ett stort glashus mitt i ödemarken..

Nope, hit kommer jag inte tillbaka.. ..annat än för att hoppa på tåget. Kanske blir det dock en till natts sömn här innan dess, ska se vad tågstationen säger bara!


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..