Resan till Simferopol

Share written 2011-07-13 @ 16:48:20

Jag blev sjukt stressad när jag upptäckte att klockan var 0515, och tåget skulle gå 0610. Fort in i duschen.. ..vilket var helt meningslöst med tanke på att jag duschat på kvällen innan och ändå skulle bli tvungen att rusa hela vägen till tågstationen. Det här gjorde bara så jag fick rusa ännu mer, och bli ännu svettigare.. ..men men vill ju inte vara som fransmännen..

Härligt nedgången betongklump..

Jag hade lyckligtvis packat iordning det mesta kvällen innan, men var ändå grymt oförberedd på att klockan skulle vara så mycket. Dessutom hade jag ju bestämt mig för att jag skulle fota en del hus på vägen till tågstationen, de som några timmar tidigare inte hade gjorts rättvisa på grund av nattens dunkel. Se gärna förra blogginlägget och jämför bilderna.

Kharkovs Katedral- Благовещенский кафедральный собор Харькова

Kharkovs Katedral - Благовещенский кафедральный собор Харькова

Jag var packad och klar att lämna hostelet 0530. Katja, som skulle låsa dörren efter mig, fick en rask hejdå-kram innan jag rusade ut. Nu började min jakt på tiden, det var en 3,3 kilometers promenad, med ca 4 minuters fotande.. ..med full packning, ca 25 kilo. Man kan ju räkna ut med bakdelen att det såg ganska mörkt ut.. ..men jag sprang som en gnu genom staden och lyckades - hör och häpna - med att komma dit 0558..

0558 - time to spare!

Himla tur att jag har löptränat så mycket som jag gjort på senaste tiden, annars hade det inte funnits en sportkeps att jag skulle klara det. Hur det gick till vet jag inte, men det var himla tur eftersom jag hade fått fel information om vilken plattform som tåget skulle gå ifrån, och det var inte jättetydligt var man hittade informationen heller. Fick leta runt efter informationsdisken som löste problemet åt mig.. Väl uppe på tåget så var jag svettig så det rann, kände hur dropparna släppte från armarna och hakan.

Vågad utsmyckning av huset.. ..med Sovjetiska mått mätt!

Vågade inte sätta mig ner förrän svettet självtorkat lite.. ..satt bredvid in söt liten tjej som förmodligen inte ville ha en svettig farbror bredvid sig. Gick i alla fall bra, hon kollade inte argt på mig en enda gång!

Simferopol - Tågstationen.. ..nu är jag här till sist, i den nedgångnaste hålan någonsin..



name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..