Random text om poliser och militärer i Ukraina..

Share written 2011-07-10 @ 14:57:07

Under min löptur höll jag på att springa in på ett övervakat militärområde eller whatever men vände när jag såg militärerna som bevakade området. Då ropade de på mig och sa att det var lugnt, självklart fick jag springa in där.. ..så det gjorde jag.

Med facit i hand var det lite korkat, inte bara för att uniformerade människor där inne kollade skeptiskt på mig, utan också för att alla andra utgångar var blockerade. Jag hade ingen tanke på att kuta de två extrakilometrarna, som jag fick med mig bara för att jag sprang runt i blindo, på ett inhägnat område.. Jag lyckades dock till sist hitta en annan utgång.

Jag som inte ens hade med mig mitt pass, skulle kunnat bli onödigt tjafs på knaglig ryska om någon hade anat ugglor i mossen - not очень смешно. Gissar att jag alltid borde ha med mig passet, men jag orkar inte, jag ser lite slavisk ut, så än så länge har jag inte blivit stoppad för passkontroll av milisen. Har dock träffat och hört om andra som blivit stoppade för mindre förseelser, eller passkontroller. Då brukar man tydligen få böter som landar i polisens ficka..

Jag har blivit stoppad av polisen, men inte för passkontroll, men när jag har fotat. Då brukar jag bara prata lite ryska, och visa att jag förstår vad de säger, men sen spela fruktansvärt omedveten om att de egentligen vill att jag ska betala. Jag är ganska säkra på att de inte varken orkar eller vill släpa mig till polisstationen. Lättare att få en snabb slant från någon annan i så fall.. ..inte en enda gång har de blivit barska!


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..