Bussresan som nästan inte blev av..

Share written 2011-07-14 @ 18:26:58

Jag hade precis köpt min bussbiljett vid Simferopols busstation. Kvinnan på andra sidan luckan sa något som lät som "Bussen åker 1640".. ..Jag var liksom ba: "Coolt lunchdags!".

Så jag sätter mig på ett kafé och ignorerar McDonald's - även om det är ganska gott och billigt, och mer av princip än hälsoskäl - och beställer in en kopp Caffè Americano.. ..eftersom jag är lite hungrig beställer jag också in en speciell sorts rysk kycklingkebab som jag längtat efter att få smaka..
..medan jag väntar på maten filosofierar jag på om det kanske är min kaffebrist som ger mig ont i huvudet, och mitt i de tankarna får jag för mig att granska biljetten. Jag vill ju få ett hum om vartifrån bussen går.. ..då får jag helt plötsligt syn på något som chockerar mig djupt!

Avgång 1440 - klockan 1640 kommer den fram. Varför sade tanten ankomsttiden???

Jag får lätt panik eftersom jag bara har minuter på mig. Jag skyndar mig in och betalar notan, innan jag ens har lyckats få min kyckligkebab.. ..20 kronor kärleksfullt tillredd kycklingkebab:(.. Rusar iväg och letar upp bussen och hinner med marginal med den. Måste sluta jäkta såhär till mina valda transportmedel!

Han in på bussen med marginal, borde kanske ätit kebaben?

Den här gången var det dock en stor muskulös man som fick stå ut med min svettiga lekamen, och han har säkert svettats offentligt också, så ingen oskyldig drabbades den här gången.

Älskar min S2:a - tack vare den kan jag plugga ryska på resan, pdf:er går också bra!

Dessvärre hade jag inte hunnit handla innan bussresan, så två timmar utan mat och vatten tar lite på krafterna. Särskillt när jag precis hade fått min lunch snuvad under näsan på mig.. ..kaffet svepte jag dock!

Taget på en kort paus, busschauffören poserar och ser manlig ut!

Men förr eller senare kommer man fram, och då möttes jag av en dödsbringande hetta, men ganska okej utsikt! Kommer komma mer foton under kvällen! Men nu ska jag ut och handla med min nya kompis från Hostelet!


Trevlig utsikt från busstationen!

written by Jempa

Hahahaha, sjukt roligt.



Och först blev jag rädd när du sa att min förra kommentar inte gick obermärkt förbi, och trodde att nån galen Ukrainare skulle komma hem till mig och skära hälsenorna av mig. Sen förstod jag att du menade ju bara att du läst den.



Jag måste sluta kolla på äckelfilmer.

2011-07-14 @ 19:13:02
http://litenyttmen.blogspot.com
written by pimpXprincess

Haha, kan tänka mig paniken du fick när du tittade på biljetten. Tur att du kollade ;)

2011-07-15 @ 00:24:38
http://www.pimpxprincess.se/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..