Feta katter...

Share written 2011-10-16 @ 00:06:57

Ni som känner mig vet att när mitt liv blir lite för bra sparkar jag undan benen på mig själv.. Försök föreställa er hur det ser ut när en person sparkar undan benen under sig sjäv! Nope, ni klarade inte av det, eller hur? Det krävs talang för det, mer talang än ni någonsin skulle kunna ana. Jag har den talangen, and I'm pretty damn good at it!

Just nu är mitt liv egentligen helt fantastiskt, jag peakar nu, och från och med nu kommer det gå utför. Senast det kändes så här fantastiskt var när jag skulle gifta mig med Jennie.. ..inte Jempa, utan en annan tjej. Vet ni vad jag gjorde då? Jo, jag pussades med Jempas chef. Hon är het.. ..inte Jempa, utan chefen.. Jempa också, men hon är för ung.

Anyways, fokus nu!

Självklart kunde jag inte gifta mig då, utan jag kastade bort allt jag hade drömt om, men lika bra var väl det. Lycka är inte min grej, hellre skär jag handlederna av mig. Vet ni vad min grej är? Dead-lines - hårda sådana. Jag vill känna järnsmak i munnen, jag vill jobba 60 timmar i veckan, jag vill brinna för det jag gör. Det gör jag inte längre, knappt ens så jag glöder. Helt plötsligt förstår jag att jag inte är lycklig, allt är inte fantastiskt..

..jag brinner inte längre...

Det var ett tag sedan jag gjorde det, det spelar ingen roll hur man än vänder och vrider på det, jag brinner inte på jobbet längre. Jag har ett underbart jobb, men jag måste få en ny utmaning, jag blir inte längre triggad av de utmaningar jag ställs inför.

Hur som helst skulle varje annan människa luta sig tillbaka och bara casha in min allt för höga lön.. ..ja, den är sjukt hög, jag kan berätta hur hög den är när jag slutat. Jag känner dock inte att jag tillför något till organisationen, jag har slutat brinna, varför jag gjort det tänker jag inte ventilera här, men lågan har falnat. Jag kan inte jobba någonstans där jag inte längre känner att jag presterar, när det upphör så spelar det ingen roll vem man vill skylla på vem

Jag är uttråkad, och när jag är uttråkad gör jag korkade ogenomtänkta saker. Jag vill inte bli fat and lazy, jag kommer aldrig bli fat and lazy.. Feta katter finns det inget utrymme för. Vet ni vad en fet katt är?

En fet katt är en någon som har karriärat på exempelvis en konsultbyrå och sedan hamnat på ett riktig företag, där de med en allt för hög lön lutar sig tillbaka och njuter av frukterna av sitt tidigare strävsamma liv.

Sån är inte jag, så jag tycker att ni ska döda 15 minuter av ert liv och kolla på den här snutten där Steve Jobs citerar någon annan. Det citatet fick ny fart när Steve Jobs tog livet av sig på grund av iPhone 4s-fiaskot.. Ni som inte orkar kolla 15 minuter kan läsa den kursiverade texten under filmsnutten.


Stay hungry, stay foolish!

Jag kan inte lova något, men jag tror min blogg kommer få nytt liv nu, den brukar få det när spännande saker händer i mitt liv. Ska försöka behålla min bloggadress den här gången:)..

written by pimpXprincess

Det som är bra med eld och att skapa brand är att den går att tända igen, hur många gånger den än slocknar. Det gäller bara att hitta rätt verktyg.

2011-10-16 @ 01:12:03
http://www.pimpxprincess.se/
written by Jempa

Snygg räddning där.. ;)

2011-10-16 @ 14:59:33
http://litenyttmen.blogspot.com
written by Jonesy

SV: Äsch... Jag svajar hela tiden i min energi tycker jag ;) Svårt med inspirationen när saker mest är bra liksom. Typiskt sådana dära konstnärssjälar som di kallar't!



Egentligen borde man ju sluta pajja för sig själv och vara glad åt att man lärt sig hur man är lycklig. Men det kanske man inte har? Man kanske inte klarar av att lära sig det ens?

2011-10-19 @ 19:39:32
http://kattenjones.blogspot.com/

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..