The Road To Kharkov

Share written 2011-07-09 @ 17:19:57

Kharkov är den eländigaste staden i hela den civilicerade världen.. ..helt och hållet baserat på att jämfört med i Odessa så är alla här så sjukt fula, svårt otrevliga, och ohemult dåliga på att ge vägbeskrivningar. Jag ska egenhändigt skriva om det här Hostelets vägbeskrivning eftersom jag tyckte ägarinnan var så fin när jag väl lyckades hitta hit.


I övrigt är det här hostelet ett klockrent val; hyfsat centralt, bra pris, mycket utrymme.. ..dessutom är jag själv för första gången på över en vecka, vilket innebar att jag tog mig några minuter att stressa av innan jag sedan sov några timmar får att återställa min obefintliga sömnbalans. Det funkade inte riktigt, men det känns lite bättre i alla fall.


Tyvärr träffade jag inga roliga människor på tåget, eftersom jag åkte en lite bättre klass den här gången. En tjej som arbetade förberedande för att bli jurist, typ den där trial perioden som man har innan man får bli jurist, sen en sur gammal gubbe som inte var sur egentligen, utan bara hade ett lite surt sätt. Vid ett stopp på natten träffade jag dock på en liten tjej med en hund.. ..eller det var hon som träffade på mig. Jag fotograferade spåren och tågen på stationen, och helt plöttsligt ser jag en tjej som ler brett och febrilt vinkar till mig.


Hon ville självklart vara med på bild, och klart jag ställde upp, medan hennes mamma övervakade:). Sen pratade jag och tjejen engelska med varandra, hon var riktigt bra, inte som de flesta andra av hennes landsmän, men det verkade som om de tillhörde en lite annan klass än de jag har sökt mig till.

Jättelik sin mamma, mamman var dessutom mjau-mjau, man ska vara singel på resor:)..

Nu ska jag ut och se staden, och handla lite..

Ta hand om er!


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..