Running in Kharkov

Share written 2011-07-10 @ 14:28:48

13km, 30 grader i skuggan, jag sprang dock i solen.. ..har inte tålamod att sola på stranden - två flugor i en smäll liksom! Tack vare de två milen häromdagen, samt den sjuka hettan så tog det mig hela 1:20. Jag är ganska nöjd även om jag borde skämmas med andras mått mätt. Nästa gång ska jag inte springa när solen är så högt upp på himlen. Jag vill vara nere på max 54 min/mil under bättre omständigheter.. ..och det kan inte vara omöjligt.

Cirkus - kanske håller Kharkovs statscirkus till här - de har dock stängt tills i September..

Jag passade på att tvätta av mig i en fontän på vägen, jäklar vilka lätta ben jag fick efter det. Helt plötsligt kom jag upp i det tempot som jag måste hålla för att vara nere på 54 min, och då hade jag ändå sprungit över en mil redan.

Skoja inte det var skönt att tvätta av sig och kyla ner kroppen lite!

Som jag nämnde i bildtexten ovan så är statscirkusen stängd här, liksom så många andra nöjen. Skittrist, skulle varit roligt att ha sett lite ukrainsk cirkus när jag ändå var här. Nåja, jag gillar Ukraina, kanske kommer jag hit fler gånger i framtiden!


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..