Odessa by night - a slooow night!

Share written 2011-07-06 @ 16:16:13

Jag var duktig och sprang i Odessa igår, 11 kilometer blev det i segt tempo, dessutom lyckades jag tvätta mina träningsskor som luktade apa på grund av att jag hade sprungit i en superäcklig vattenpöl med död i eller något i Kiev. Dessutom sight-seeade jag lite runt om i staden, såg Operahuset bland annat.

Operahuset i Odessa framifrån - Inte ännu mörkt.

Operahuset i Odessa från sidan - Bilden gör inte den fantastiska byggnade rättvisa.

Framåt kvällen när Vasiliy hade blivit klara på balettskolan bestämde vi oss för att smita ut och titta på "Odessa by night", ganska dött en tisdag.. Jag fick i alla fall en historielektion på knaggig engelska medans vi promenerade runt i en mörk, men fortfarande otroligt vacker stad.

Тёщин мост - Mother in law bridge - gamla klassiska "hänglåsen på bron"..

Skillnaden på när en ukrainsk balettdansör och en kickboxarsvenne poserar blir väldigt uppenbar när man jämför bilderna såhär. Dessutom måste jag få tag på en våg, jag har blivit sjukt benig, måste veta när jag ska bromas upp. Jag vill inte dyka ner till 75, men det är lätt hänt här.

Balettdansören poserar..

Kickboxaren poserar..

Vasiliy är helt otrolig på historia, vilket var hans favoritämne i skolan, inte bara Ukrainsk historia, utan han har bra koll inom de flesta områden. Varje hus får ett liv och en historia med honom. Saker som jag bara läst om i min Lonely Planet fick ett helt nytt liv när man hörde hans ord.

Framåt natten bestämde vi oss för att sticka till nattklubbsstranden, Arcadia, där allt händer. Det hände trots det inte så mycket eftersom det bara var tisdag, så istället för att gå in på någon klubb satt vi och drack vodka och öl. Rätt vad det var så snubblade John in på stället, en kille jag kände sedan Kiev. Han var mycket stolt över sin alldeles för unga fru som är från Kharkiev, och jag säger inget så har jag inget sagt:).

Vasiliy, John och hans "Oksana".

Efter det var det dags att åka hem, och med en ninjas skicklighet fixade Vasiliy en taxi åt alla oss fyra med några invanda handviftningar. Svarttaxi här är det enda vettiga, till skillnad från i Sverige så är svarttaxi här MYCKET billigare än en reguljär taxi.

written by carrina

Jag tyckera tt du är snyggre än Vasilij, och jag sa jo att alla tjejer i Ukraina heter Oksana...

Jag läser din blogg varje dag, bara så att du vet.. :)

2011-07-07 @ 01:08:10

name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..