Men herregud - hur lever jag egentligen?

Share written 2011-07-03 @ 16:27:48

Redan efter tre dagar har jag vant mig till med en usel livsstil:).. ..vilket är kul ett tag, men nu får det vara slut med det. Planerar sticka till Odessa idag, det ligger i södra delen av Ukraina, och enligt legenden är det soligare där än här. Det ska regna i Kiev några dagar till, kommer tillbaka hit några dagar innan jag åker hem. Har hittat ett fantastiskt Hostel här, Chillout Hostel Kiev. Älskart! Alla är som en stor familj, och det kostar typ 80-90:- per natt, lite mer på helgerna.

Really cool guy I met, another random friend:).. He joind us to the club Babushka..

Någon fräckis formatterade mitt minneskort halvvägs in på kvällen:/.. ..så jag saknar sjukt många bilder.. Dessutom lyckades jag ta bort min favoritbild, och min picture viewer lägger inte saker i skräpkorgen utan de skickar bilderna direkt till Hades eller nåt sånt..

När turisterna snott alla brudarna gäller det att inte vara kräsen - se killarna till höger.

Jag ska köra lite club fotografering nu när jag är i Ukraina, det är ett helt nytt sätt att fota, och kräver helt andra saker av fotografen.. ..och jag är helt kass på det. Men ger jag det några kvällar så kommer det nog sitta, men igår drack jag en hel flaska vodka själv, och då är det skitsvårt att fota:).. ..dessutom hade jag på fyllan lyckats ställa om kameran så den autofokuserade fel, så jag fick skjuta med manuell fokus:)... ..men nu blir det inte mer sprit på resan, inte på det sättet som det varit hitintills.

Nya vänner på Club Babushka..

Dagens största pinsamhet var att jag trodde det var måndag, och därför skulle kolla upp tågtabellen, och hade packat. Sen upptäcker jag att det inte alls är måndag, utan söndag.. Tokigt, nu blir det en vit kväll, bannemig! Sänggång vid 2200!
Alla ville vara med på bild när någon hade en kamera, särskillt den här tjejen!

Vissa människor blev helt uppspelta när det kom fram en kamera som såg professionell ut, och jag har till och med lämnat batterigreppet hemma, men ändå:).. Där har jag en hel del att lära, jag som krisar ihop bara jag ser någon hålla i en kamera.

Trevlig modell - fantastisk linslus!

Jag älskar att fotografera människor, det finns i och för sig ingenting som jag inte älskar att fotografera, men glada människor som vill vara med på bild gör det tusen gånger roligare att fota - mer sånt!

Nu får det räcka med festfotografier ett tag!


Men nu ska jag ut och skjuta lite foton i dagsljus - har inte blivit mycket fotat av Kiev - och nu när jag fått en gratisdag som jag inte trodde jag hade ska jag ta igen lite av det jag missat.
Hörs ikväll eller imorgon!


name
remember me?

e-post (publiceras ej)


url/blogg


lämna din kommentar här eller hit me with some feedback..